.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضایی: دیگر مثل قبل رفتار نمی‌کنم

دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه ديگر مثل گذشته عمل نخواهم كرد، گفت: در صورت حضور در انتخابات تا آخر خواهم ماند و اين موضوع برايم جنبه تكليفي يافته است.

به گزارش فارس، محسن رضايي دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام در همايش بنياد مردم افزود: دوستان بيش از چند ماه است كه به من بحث كانديداتوري را در قالب دولت ائتلافي مورد تأكيد قرار دادند و من نيز بارها بر لزوم حضور دوستان در اين عرصه تأكيد كردم و حسن اين موضوع را بر كمك به يكديگر در خدمت به مردم بيان داشتم.

وي ادامه داد: ما مدل را در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري به جاي تأكيد بر روي يك نفر به برنامه‌محوري و ائتلاف در عرصه تغيير داده‌ايم تا برنامه به جاي سليقه و نوع دولت جايگزين فرد رئيس جمهور شود.

رضايي عنوان كرد: ما مشكلات انباشته‌اي از همه دولتها داريم و اينگونه نيست كه دولت آقاي احمدي‌نژاد به تنهايي اين مشكلات را بوجود آورده باشد و بايد براي پايان دادن به اين مسئله برنامه‌محور بود. البته همه آدمهايي كه آمده‌اند و رفته‌اند خوب بودند اما باري از مشكلات گذشته تا حال به جا مانده است كه بايد به جاي تأكيد بر حضور اشخاص در عرصه انتخابات به دنبال برنامه‌ آنها براي حل و رفع مشكلات بود.

رضايي با طرح اين پرسش كه چرا پس از 30 سال همچنان بيكاري و تورم وجود دارد بيان داشت: اين مسائل و مشكلات مربوط به يك دولت نيست و دولتهاي قبلي نيز هر كدام به سهم خود عامل بودند بايد براي رفع اين مشكلات الگوي مديريت كشور از فرهنگ دولتها گرفته تا ترجيح دادن آدم‌هاي شايسته به جاي آدم‌هاي ضعيف را الگو قرار داد. بايد در مديريت كشور ظرفيتي ايجاد شود كه آدم‌هاي بزرگ به ميدان بيايند و مديريت را در دست بگيرند.

دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه آيا ريشه‌كني فقر، گراني و بيكاري كمتر از آزادي خرمشهر است، گفت: بايد آدمهاي قابل در استانداري‌ها و فرمانداري‌ها و دستگاهها بكار بگيريم تا با همتي بلند مشكلات كشور را هدايت كرده و امور را اداره كنند.

وي افزود: اين برنامه بايد مبناي عمل در كشور قرار گيرد و اگر در اين انتخابات نشود در انتخابات‌هاي بعدي اينچنين خواهد شد.

رضايي خاطرنشان كرد: در اكثر كشورهاي دنيا دولت‌ها ائتلافي‌اند و تنها در ايران و آمريكا اين شرايط حاكم نيست كه در آمريكا نيز به تازگي با حضور اوباما شاهد اين شكل از مديريت ائتلافي هستيم كه رقيب خود را به عنوان وزير انتخاب كرده و بر اين محور و با بكار گرفتن افراد توانمند در پي اداره بهتر كشور است.

وي گفت: اگر اين هفته براي حضور اعلام كانديداتوري كنم براي رفع يك مشكل بزرگ در كشور يعني گراني، تورم و بيكاري به ميدان مي‌آيم و بايد براي اداره مطلوب كشور واحد اداره كشور عوض شود و بايد پذيرفت كه ديگر با آن قواعد گذشته نمي‌شود شعارها را عملياتي كرد.

دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام با اشاره به اينكه تاكنون وقت بسياري را براي فعاليت‌هاي انتخاباتي از دست داده‌ايم عنوان كرد: تاكنون از آقايان مطرح در دولت ائتلافي خواستيم كه اعلام حضور كنند به عنوان مثال از آقاي لاريجاني كه خود تريبوني در اختيار دارد خواستيم تا حضور يابد تا ما در كنار آنها به شكل‌گيري دولت ائتلافي كمك كنيم. حالا با توجه به اينكه اين مسائل صورت نگرفته عقب‌ماندگي در زمان وجود دارد و بايد اعلام كنم كه ديگر مثل گذشته عمل نخواهم كرد و در صورت حضور تا آخر خواهم ماند و اكنون جنبه تكليفي برايم يافته و نتيجه انتخابات ديگر مهم نيست و اميدوارم بتوانم ايده‌هاي خود را تقديم ملت بزرگ ايران كنم.

رضايي در پايان به سؤالات برخي از حاضرين در اين برنامه نيز پاسخ گفت.

وي در پاسخي به پرسش درباره لزوم بازگشت اخلاق در سياست بيان كرد: تأكيد من در صورت حضور در عرصه انتخابات بازگشت اخلاق به عرصه سياست در كشور است و امروز بيش از هر زمان نيازمند به صداقت، تواضع، راستي و اخلاص در عرصه سياست هستيم و يكي از كارهاي جدي در سالهاي آينده بايد بازگشت ارزش‌ها به سياست باشد.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در خصوص مديريت جوانان و واگذاري امور به آنان در اداره كشور نيز گفت: دولت احمدي‌نژاد اولين دولت نسل دومي است و چون مديران كشور در طول سالهاي بعد از انقلاب آشنايي با مديريت جوانان نداشتند در اولين تجربه واگذاري دولت به نسل دومي‌هاي انقلاب مشكلات و كمبودهايي مشاهده شد. البته نبايد به سوي گزينه‌هايي برويم كه به جاي بدتر به بد روي آوريم. بايد غفلتي كه در عرصه مديريت جوانان در سالهاي گذشته بوجود آمده را جبران كرد.

وي هنر امام (ره) را هنر مديريت جوانان و تربيت فرماندهان عالي جنگ از ميان جوانان برشمرد و گفت: امروز بسياري از شهداي قهرمان استانهاي كشور از گمنامان عرصه خود بودند ولي اين مديريت شايسته امام بود كه آنان را تبديل به مديراني توانمند و فرماندهاني با ارزش كرد و حال بايد اين سؤال را پرسيد كه چرا پس از آن سالها شبيه آن مديريت حضرت امام (ره) در اقتصاد و فرهنگ رخ نداد.

رضايي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص بهره‌گيري از زنان در مديريت نيز عنوان كرد:‌ در دور گذشته حضورم در عرصه انتخابات بيان كردم كه اگر رئيس جمهور شوم يكي از بانوان شجاع ايراني را در مقابل رايس خواهم گذاشت و الآن نيز كه خانم كلينتون به عنوان وزير امور خارجه آمريكا قرار گرفته اين موضوع قابل تداوم است.

وي در خصوص سياست‌هاي خارجي نيز اظهار داشت: مخالف تنها گذاشتن ايران در منطقه و جهان هستيم كه در صورت حضور طرحي تحت عنوان همگرايي منطقه‌ايي را به اجرا درخواهم آورد كه در آن با تشكيل اتحاديه‌هاي كشورهاي آسياي جنوب غربي ضمن تقويت روابط با ديگر كشورها در عرصه سياست خارجي بر توانمندي‌ها و قابليت‌هاي خود در عرصه مواجهه با جهان خواهيم افزود.

دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام در خصوص رابطه با آمريكا نيز اظهار داشت: اتفاق مهمي در ايالات متحده آمريكا رخ داده است و بايد گفت‌وگوها را از حالت گفت‌وگوهاي دورادور خارج كرد و بسته‌اي عملياتي را در اين زمينه ارائه كرد و البته معتقدم مذاكره با آمريكا سنگين‌ترين فعاليت ديپلماتيكي است كه مي‌تواند وجود داشته باشد و بايد در اين مسير از بزرگان و توانمندان كشور بهره برد.

رضايي در پايان گفت: طي دو سه روز آينده فكرهاي خود را خواهم كرد و جلساتي نيز خواهم داشت و پس از آن نظر نهايي خود را در خصوص حضور در عرصه انتخابات اعلام خواهم كرد.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.